Uvažujete právě o pořízení notebooku, prvního mobilního telefonu či jiného zařízení pro svého potomka, ale zatím jste v rozpacích, neboť máte pocit, že může takové vlastnictví vést pouze k negativnímu dopadu, poznamenání jedince nebo postupnému vytváření závislosti? Samozřejmě i tyto vlivy zde hrají roli a nemohou být stoprocentně vyloučeny, nicméně posviťme si i na pozitiva využívání těchto prostředků.
Jako hlavní účel trávení dlouhých hodin na elektronice u studentů stále převládá komunikace pomocí sociálních sítí, sdílení a čtení multimediálního obsahu, sledování seriálů a videí na různých platformách, nicméně část z nich čas od času taktéž zabrousí na aplikaci založené na principu podsouvání informací týkajících se Vámi studovaných předmětů, vytváření vysvětlivek a správných výpočtů na základě zadaného vzorce, rovnice či obyčejného příkladu apod. Nicméně učení nemusí zdaleka být přímo úmyslem, aby si osoba z využívání internetu něco odnesla.
Pouhým brouzdáním po novinkách se alespoň nějaké procento zpráv uchytí a zůstane v hlavě, a tak je člověk schopen aplikovat své nové vědomosti v realitě a získává přehled o dění ve světě či přímo jeho čtvrti. K novým znalostem tímto způsobem přichází uživatelé pořád, jelikož je obklopují zajímavé poznatky na denní bázi.
Taktéž pouhé online hry mají kladný vliv na určitý druh dovedností jednotlivce. Spousta z nich vyžadují malé a jemné pohyby, přičemž se zlepšuje motorika, jiné zase perfektní spolupráci, v opačné případě skupina k výhře nedojde. To naopak podpoří komunikační dovednosti a týmového ducha. A v neposlední řadě se při jakémkoli typu plnění úkolu logických i dobrodružných programů učí děti již od útlého věku vnímat několik prvků zároveň, což vede k lepší pozornosti, soustředěnosti a zároveň si ozkouší řešení a klidné reagování v krizových situacích.